טכניקות נפוצות לניתוח שאיבת שומן

שאיבת שומן
ההבדל בין שאיבת שומן למתיחת בטן
November 30, 2014
מתיחת בטן
הצרת היקפים ללא מאמץ
March 22, 2017

טכניקות נפוצות לניתוח שאיבת שומן

מתיחת בטן

תהליך של ניתוח שאיבת שומן נראה בעין לא מקצועית כתהליך אחיד לכל המטופלים. לכאורה מדובר בהכנסה של צינור כלשהו אל חלל הגוף ופירוק של תאי השומן. תהליך ההוצאה של השומן ושאיבתו מהגוף החוצה מתבצע בדרך כלל על ידי מכשיר ואקום או מזרק גדול ולרוב התהליך כולו יתבצע במסגרת ניתוחית בהרדמה מלאה. למעשה ישנם כמה סוגים שונים של ניתוחי שאיבת שומן שמתבצעים כיום במרפאות לרפואה אסתטית ובבתי החולים במסגרת הפעילות הכירורגית. כל הסוגים של ניתוח שאיבת שומן הם תהליכים מסובכים, שדורשים אבחון מוקדם, בדיקות וניהול הניתוח על ידי רופא כירורג מוסמך.

ישנן ארבע טכניקות בולטות של ניתוח שאיבת שומן:

ניתוח שאיבת שומן רטוב: ניתוח זה נחשב כיום לאחד הניתוחים הפחות כואבים בתחום ניתוחי שאיבת השומן. הניתוח מתבצע בהרדמה מלאה ובמהלכו מוזרקת תמיסת מלח – סיילין עם אדרנלין וחומרים נוספים לאיזור תאי השומן. החומרים האלו מפרקים את השומן ומסייעים לשאיבה להיות קלה ומוצלחת יותר. הוצאת השומן ושאיבתו מהגוף טובה יותר ולכן גם תופעות הלוואי והקשיים לאחר ניתוח שאיבת שומן בטכניקה זו פחותים.

ניתוח שאיבת שומן סופר רטוב: טכניקה זו זהה לטכניקה של ניתוח שאיבת שומן רטוב בתהליך הניתוח ובקצב שלו. ההבדל המהותי הוא בהזרקת חומרי ההרדמה אל הגוף. חומרי ההרדמה מוזרקים אל הגוף במינון נמוך יותר וכתוצאה מכך זמן ההחלמה קצר יותר והכאבים לאחר הניתוח בדרך כלל מינימלים.

ניתוח פופולרי פחות בימינו, שהיה בעבר הפופולרי ביותר מבין ניתוחי שאיבת השומן השונים היא שאיבת שומן יבשה. שאיבת השומן הנ”ל מתבצעת תוך הסרת רקמות השומן על ידי המנתח מבלי להזריק חומרי פירוק או הרדמה לתוך איזור תאי השומן. התוצאה בעבר הייתה לעיתים טראגית ובאופן כללי מרובת סיכונים, מאובדן דם ועד למוות.

הטכניקה הרביעית של ניתוח שאיבת שומן היא ניתוח טומסנט. זהו ניתוח פופולרי מאוד במהלכו מזריקים אל הגוף תמיסה שכוללת חומרי הרדמה מקומית, חומרים המכווצים את כלי הדם וסיילין – תמיסת מלח. חומרים אלו מפחיתים באופן משמעותי את שטפי הדם ונפיחויות שמתלוות לניתוח שאיבת השומן, אך אם זאת מדובר בניתוח ארוך יותר.

בחירת טכניקה של ניתוח שאיבת שומן

בחירת הטכניקה הרצויה תלויה בדרך כלל במנתח עצמו. דכל רופא בוחר את השיטה המתקדמת בעיניו ומשתמש בה לאחר אבחון מלא של המנותח לפני הניתוח ותוך שקילה של גורמים כמו משקל המנותח, כמות השומן לשאיבה, מצבו הבריאותי וכדומה.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *